Brandövning... och andra tokigheter

Började dagen klockan 02.30 med att inte kunna sova. När man så till slut lyckades så går brandlarmet klockan 06.00! Men hallå! Var bara att kravla sig ur sängen och ta sig ut till uppsamlingsplatsen. Väl där fick man snällt stå och vänta för att sedan svara ja när ens namn blev uppropat. Såklart var det några som tyckte sig höjda över en sådan sak som brandövning och inte var hemma vilket kanske leder till ännu en övning... Väl tillbaka i sängen (någon hade faktiskt haft sinnesnärvaro nog att ta med sig nycklarna så vi kunde komma in igen) så var det i princip omöjligt att somna igen, men som tur var hade jag bara en lektion idag och det på eftermiddagen. Hela dagen har till följd varit riktigt seg men jag lyckades i alla fall laga till lite köttfärssås och spaghetti (som var klart ätbart!) och läsa igenom ett kapitel i managementboken.

Idag var det även mini-part-time-fair, alltså en "marknad" där företag som anställer folk (ofta/gärna studenter)  på deltid får presentera och visa upp sig, i skolan och jag och Megan tänkte att det blir perfekt att gå på innan lektionen börjar. Vi kommer dit så vi har lite drygt en timme på oss innan lektionsstart och vilken tur att vi hade mycket tid på oss... Det tog oss nämligen hela tio minuter att få information från det enda företaget som fanns på plats, så snacka om mini-fair!

Dagen avslutades dock på bästa sätt då jag hittade en bok som jag inte trodde skulle komma ut och kunde beställa den till ett mycket bättre pris än om jag hade varit i Sverige. Dessutom kommer den dimpa ner i postlådan här mycket tidigare :D Kanske inte är så dumt att bo här ändå... :)

Nu blir det sängen med förhoppning om en god natts sömn utan brandlarm eller andra tokigtheter!

CUxx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0