En vecka till

Första "riktiga" veckan gjord och avklarad här nu då, alla ämnen har blivit presenterade och påbörjade. Här ska pluggas law, planning, magagement och construction design. Kommer bli hektiskt men (förhoppningsvis) väldigt roligt och intressant. Dock ska sägas att det engelska lagsystemet är en aning knepigt att förstå och hittills har det inte varit något vidare med att läsa det, men det ska väl fixa sig det med.

Lyckades även handla igår utan några alltför stora problem. Hittade nu äntligen till exempel cous-cous och även creme fraiche, något som saknats i mitt skafferi och kylskåp. Nu är de i alla fall på plats tillsammans med lite annat smått och gott som förhoppningsvis ska stilla min hunger för denna vecka. Imorn blir det så till att laga mat igen :)

September har nu tackat för sig för detta året och oj vilken avtackning det blev! Har varit en helt underbar vecka vad gäller väder, inte ett moln och temperaturer på över 25 grader sju dagar i streck. Oxford och England har verkligen visat sig från sin bästa sida. Är nyfiken på vad Oktober har att erbjuda och hoppas på många fina höstddagar, att de regniga dagarna är på ingång är bara att acceptera, men man kan alltid hoppas på några fina dagar i alla fall. Jag menar det finns 31st, alla kan väl inte regna bort?

Ska nu gå och avsluta denna dagen i mitt fönster, är så mysigt att bara kura ihop sig i det och njuta av de sista solstrålarna :)



CUxx


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0