Saker man inte förstår

Har nu klarat av ännu en vecka här. Kan inte förstå var dagarna tar vägen? Det går så sjukt fort, jag hinner inte med!! Idag hann jag i och för sig med att vara i skolan, städa, tvätta och hjälpa en kompis flytta in i rummet mitt emot mitt. Kan häller inte förstå mig på vädret här. Knappt en droppe regn sen jag kommit hit! Vad är detta, jag som var helt inställd på att flytta in i ett mindre vattenfall, men jag klagar verkligen inte! Har dock börjat bli lite kallare och det där med vind och blåst ska vi inte ens tala om. Inte alls i min smak, men men jag tar hellre det än regn!

Under veckan som gått har inte mycket utöver det vanliga hänt. Det rullar på med lag på måndagar, design och konstruktion på tisdagar, planering på onsdagar (ledig torsdag :P) och management på fredagar. Förstår inte vad vi ska göra eller vad vi håller på med riktigt i planering och vet inte om våra lärare gör det heller.. Hur som helst så måste första delen i kursarbetet lämnas in nu på måndag så det blir att skriva ihop något bra tills dess nu under helgen..

Och hur kommer det sig att när man precis börjat inse att nej folk pratar faktiskt inte svenska här ens om de vill, ja då hörs helt plötsligt svenska lite varstans! Men det är allt bra skönt att höra, känns som om man är lite närmare hemma då och imorgon (lördag) blir det fika med en från hemtrakterna, förstår inte hur man lyckas men trevligt ska det bli :) Oxford är kanske inte så stort eller långt borta i alla fall!

Har varit en toppenvecka här, förstår inte varför men den har bara varit bra och så länge det är så tackar jag och tar emot och vet ni, snart är det halvtid här :)

CUxx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0