Fredag!!!!

06.45 ringer klockan och jag praktiskt taget flyger ur sängen. Känns som om jag väntat på den signalen hela natten (vilket jag i och för sig alltid gör) men denna gången hade jag sett fram emot att höra den. Planen för denna morgon var nämligen att gå till badhuset och köra ett pass. Baddräkten åkte så på sen bar det av, trotsade det lätta morgonregnet och gick på lätta fötter mot simhallen. Fick där en hel bana för mig själv, underbart. Det gick hur bra som helst de första 750m sen gick bandet till simglasögonen sönder, great. Körde på ändå men efter ytterligare 400m krampade min vänstra vad, perfekt. Strechade ett tag och tänkte att det ska gå. Jo visst. Hankade mig fram 50m till, där stopp krävdes varje 10-15m för att strecha ut vaden. Gav upp efter det, men var ändå rätt nöjd att jag överhuvudtaget kommit iväg.

Väl hemma blev det havregrynsgröt till frukost och lite tidsfördriv vid datorn innan det var dags att åka till universitetet. Seg lektion som kompenserades av ett seminarium som faktiskt made sense för en gångs skull och där tiden bara rann iväg. Klockan hann bli fyra innan jag visste vad som hänt och sen var det dags att ställa sig och vänta på en buss in till stan med en vän jag inte sett på ett tag. Tog ungefär 40min då två bussar passerade med "Sorry, bus is full" på. Jaja här kommer bussarna med ca 15min mellanrum så det var inte alltför farligt (i alla fall inte när man är van att räkna i timmar).

Väl i nere i centrum blev det en latte på favorit Costa, som ligger i en bokhandel (hur perfekt är inte det?), där det spenderades en hel del tid efter kaffet var urdrucket. Efter bokhandeln (inga inköp denna gången..) strosade vi runt lite på måfå innan vi kom på att vi var hungriga och bestämde oss för att hitta någonstans att äta. Bella Italia drog längsta strået och lyckliga dom som fick oss som kunder. Börjar med att vi bytte bord två gånger varpå jag glömde min halsduk vid första bordet vilket kyparen som tur var upptäckte(!) och kom över med. När vi väl ätit klart (helt underbart gott med pasta och kyckling i gorgonzolasås mmm) var det något fel på kortmaskinen så vi fick vänta i typ 20min en halvtimme innan vi fick betala. Gjorde i och för sig inte så mycket då det var mysigt att bara sitta och prata om dittan och dattan. Fick till slut betala i alla fall och sen bar det av hemåt igen och här är jag nu. Blir att se försöka hitta kudden nu, försöka sova lite och ladda inför morgondagen där det ska pluggas, pluggas och pluggas. Ljusa framtidsutsikter... Nejdå, ska bli skönt att bli av med lite "måste-göra".

Nu har denna fredag officiellt tagit slut här borta. Har varit en riktigt, riktigt bra dag och nu är det bara max 47 dagar kvar och om de kommer se ut så här så kommer det gå så sjukt fort ;D

CUxx


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0