Snön smälter och vi skrattar?!!

Alltså förlåt men jag blir bara så trött på att varje år få höra på när alla klagar på snön som kommer varje vinter. Jag vet inte om det är jag som har fattat allt fel, men vinter brukar väl innehålla snö, eller? Vill ni ha gröna, varma, soliga jular så kan jag lova er att i Sverige kommer ni aldrig hitta det! Det bästa ni kan hoppas på är slask, is och en jäkla massa skitväder under gråa och mörka dagar. Men är det det som lockar så okej, visst fortsätt då hoppas på en snöfri jul och vinter!

Det vore en sak att klaga så mycket om vi, som här i England, inte kunde klara av snö. Här stannar hela landet upp efter några centimeters snöfall för det finns inget sätt att hantera det och ingen är van vid snö. I Sverige har vi haft snö och klarat oss ändå längre än någon av oss kan minnas, så vi har inte mycket att klaga på när vi är fullt kapabla att hantera det!

Själv önskar och hoppas jag på snö som kan lysa upp en mörk tillvaro och jag sätter gärna på mig en extra tröja för att hålla kylan på avstånd så länge jag slipper regn och slask!! Det får vi nog av resten av under resten av året...

Imorn lämnar jag England för en månad hemma i Sverige och återigen JAG HOPPAS PÅ EN VIT JUL OCH VINTER!!

CUxx


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0