Halvtid :D

Halvtid nu här på ön, på måndag får jag veta när jag kan åka hem över jul och det är redan november. Julkänslorna börjar smyga sig på nu när endast en månad återstår innan det sätter igång på riktigt och den första jullåten har spelats. Måste vara något slags rekord eller så, att jag kunnat hålla mig så länge, eller vad säger du mamma? ;)

Fattar ni att det har regnat endast två dagar sedan jag kom hit? Och de dagarna regnade det inte mer än en liten stund varje gång. Trodde att det skulle vara tvärtom med två regnfria dagar och resten regn, fortfarande lika förvånad och lycklig över att ha haft fel. Hoppas det håller i sig, peppar peppar ta i trä :)

Halvtid betyder tyvärr inte bara halvt hemma. Det betyder också att vissa kurser är halvt klara och går in i något sorts slutspurtsstadium där allt ska bli klart innan tiden rinner ut. För tillfället känns det inte så där jättebra då en tenta lurar i framtiden i ett ämne som jag inte har en aning om vad vi lär oss i, inte så jätte betryggande.. Hemtentorna i de andra kurserna är ändå på något sätt begripliga även om här måste börjas pluggas och det nu. Men som sagt är det ändå halvtid vilket betyder att hur man än vrider och vänder på det så är det inte mer än halva tiden kvar, från och med nu är det nedräkning :)

Saknar er alla där hemma så mycket, men nu är det bara max 50 dagar kvar :D

CUxx




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0